. Gilan
پرسپولیس. Persepolis
ساحل . Beach

آروشا به معنای درخشان و نام دختر داریوش سوم است.

بانک عکس آروشا علاوه بر خدمات عکاسی صنعتی با کاملترین و پیشرفته ترین امکانات ، مرجع تصاویر جذاب از طبیعت و اماکن دیدنی ایران بزرگ می باشد .همکاری با موسسات ، ادارات و سازمانهای بزرگی از قبیل پژهان ، شهرداری شیراز، مجتمع بزرگ خلیج فارس ، میراث فرهنگی ، اوقاف ، مجتمع آفتاب فارس ، کارخانجات پلیمر پارس ، کمربند اخشان و ... را در رزومه خود دارد.

ایمیل: reza.sobhani@gmail.com
تماس: 09171092572

نقاط فوکوس

اغلب دوربین‌های DSLR از سیستم فوکوس phase-detection استفاده می‌کنند و این در حالی است که دوربین‌های بدون آینه (mirrorless)، point-and-shoot ها و دوربین گوشی‌های همراه از سیستم متفاوتی به نام contrast-detect بهره می‌برند. در دوربین‌های DSLR بخش اعظم نوری که وارد لنز می‌شود توسط آینه به سمت بالا منعکس شده و به منظره یاب اپتیکال می‌رسد که بدین ترتیب امکان دیدن تصویری که از لنز دیده می‌شود فراهم می‌گردد.

سیستم فوکوس خودکار چگونه کار می کند؟

سیستم فوکوس خودکار یا اتوفوکوس (AF) را می توان سیستم فوکوس برقی نیز نامید، چون از یک کامپیوتر برای به حرکت در آوردن یک موتور مینیاتوری و فوکوس لنز برای شما بهره می‌گیرد. فوکوس عبارت است از حرکت به عقب و جلوی اجزائی از لنز تا زمانی که دقیق‌ترین تصویر ممکن بر روی فیلم یا سنسور تصویر تشکیل شود. با توجه به فاصله سوژه از دوربین، لنز باید فاصله مشخصی از سنسور بگیرد تا بتواند تصویر واضحی را تشکیل دهد.

 

فتوژورنالیسم چیست؟

فتوژرنالیسم تک‌فریم نیست؛ به همین علت است که همیشه یک فیچر یا گزارش تصویری جداگانه دارند و یک تک فریم؛ که تک فریم در واقع اوج گزارش تصویری است.

عکاسی از کودک

عكاسي از كودكان

از نظر آماري كودكان محبوب ترين سوژه عكاسي در تمام دنيا هستند. آنها جذاب هستند. به همين دليل عكاس هنگام عكاسي از كودكان احساس راحتي مي كند و خلاصه سوژه فوق العاده اي براي عكاسي هستند. فقط بايد هنگام عكاسي از كودكان صبور بود و البته بايد مهارت هايي را هم كسب كرد. تا بتوان عكس هاي خوبي گرفت

عکاسی خیابانی چیست؟

عکاسی خیابانی چیست؟

عکاسی از زندگی روزمره مردم می تواند برای هر عکاسی جذاب باشد. اما به نوبه خود یکی از چالش برانگیزترین سبک های عکاسی محسوب می شود عکاسی از مردم کار آسانی نیست زمان بر است و نیاز به صبر و حوصله دارد گاهی روزها برای یک عکس جذاب باید در خیابان قدم زد

خطای پارالکس

خطای پارالکس

بخاطر وجود دو سیستم موازی در امر منظره یابی و تصویربرداری، و عدم انطباق این دو سیستم، خطایی در انطباق تصویر منظره یاب و فیلم وجود دارد که به آن خطای پارالکس گفته میشود که اختلاف بین تصویر ثبت شده بر روی فیلم و آن چیزی است که درون چشمی دوریین مشاهده می شود.این خطا در دوربین های اتوماتیک و اصولا دوربینهایی که دارای دو لنز متفاوت هستند بوجود می آید. 

چرا عکس سیاه و سفید

در این دوران پیکسل ها و پرینترها، زمانیکه تعداد کمی از عکاسان علاقه به بوی تلخ اسید استیک آبگونه1 و یا بوی تند و زننده ی مواد شیمیایی برای ظاهر کردن عکس دارند، چرا هنوز بسیاری عکس سیاه و سفید می گیرند؟

زمانیکه رنگ ها آنقدر درخشان و عکس ها آنقدر چشم نواز هستند؟ زمانیکه کارهای دیجیتال جا افتاده اند و امروزه با استفاده از فلاش دوربین می توان طیف وسیع تری از نور محیط را در تصویر ثبت کرد چرا عکس سیاه و سفید؟

چگونه عكاس خوبي باشيم؟

عكاسان خوب هم بخاطر رعايت تكنيكهاي عكاسي و هم براي رعايت نكات ظريف است كه عكاسان خوبي هستند. عكس هاي با ارزش زيادي به خاطر تكنيك ضعيف ضايع مي شوند در اينجا چند نكته ياد آوري مي شود كه در زمان گرفتن عكس بهتر است مورد توجه قرار گيرند.

درخشندگی لنز

درخشندگی لنز پدیده ای است كه در هنگام وقوع آن نورهایی غیر از نورهای تشكیل دهنده تصویر وارد لنز شوند و به فیلم یا سنسور دوربین برخورد كنند. درخشندگی لنز معمولاً درگوشه عكس ها قابل مشاهده است و چگونگی آن به شكل دیافراگم لنز بستگی دارد. این پدیده می تواند وضوح تصویر را پایین بیاورد و تصویری ناخواسته یا نا زیبا بسازد هر چند بعضی از عكاسان از این پدیده برای خلق آثار هنری استفاده می كنند ولی اغلب اوقات مجبورید از بروز آن جلوگیری كنید. خوب برای اینكه بدانیم چه موقع از این پدیده استفاده كنیم و چه موقع از آن جلوگیری كنیم باید ابتدا آن را درك كنیم تا بتوانیم با توجه به نیاز بهترین عكس را خلق كنیم.

شناخت لنزها

در واقع یکی از جاذبه های اصلی دوربینهای SLR ، امکان استفاده از انواع بسیار متنوع لنزها، با کاربردهای اختصاصی و بیشماری است

 که عکاس را در پدید آوردن آنچه می خواهد به نحو  چشمگیری یاری میدهد. حتی در دوربینهای کمپاکت ، علیرغم محدودیهای بسیاری

 که دارند، آشنایی با کارکرد لنز در فاصله کانونیهای متفاوت و  استفاده از دیافراگم مناسب، در بهبود نتیجه حاصله نقشی اساسی دارد.

ارتباط با ما

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top